Sabtu, 28 Mei 2011

Lamanya Cuti (1): Menonton Kung Fu Panda

Assalamualaikum.

Mungkin pembaca tengah tertunggu-tunggu entri yang sudah berapa lama tidak dipost. Bukan apa, susah nak cari idea bagaimana menulis entri. Sebenarnya saya ingin menulis entri berbentuk ilmiah seperti macam penulis buku, pendakwah, ahli akademik, atau ulama. Apa kan daya, pemikiran saya tidak setinggi mereka.



Walau bagaimanapun, saya sedaya upaya menyediakan entri yang berbentuk ilmiah. Saya baru menonton Kung Fu Panda untuk kali ke-3. Terdapat kata-kata hikmah yang menarik dalam Kung Fu Panda. Antaranya:

  1. "Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today is a gift, that's why it is called the Present." - Jangan biarkan diri kita dihalangi oleh kegagalan masa lalu dan ketakutan masa depan. Marilah kita bersyukur kerana sampai sekarang kita dipanjangkan umur kerana Allah memberi peluang untuk berjuang di masa sekarang ini.
  2. "There is no price for Awesomeness or Attractiveness."
  3. " There are no accidents. Everything happens for a reason." - Tiada kebetulan dalam hidup ini. Apa yang terjadi pasti ada hikmahnya. Allah telah mengatur segala-galanya sesuai dengan ayat ini: "Dan pada sisi Allah-lah kunci-kunci semua yang ghaib; tidak ada yang mengetahuinya kecuali Dia sendiri, dan Dia mengetahui apa yang di daratan dan di lautan, dan tiada sehelai daun pun yang gugur melainkan Dia mengetahuinya , dan tidak jatuh sebutir biji-pun dalam kegelapan bumi, dan tidak sesuatu yang basah atau yang kering, melainkan tertulis dalam kitab yang nyata ” (al-an’aam, 6:59)
Setakat itu sahaja dari saya. Bilalah dapat berpeluang menonton Kung Fu Panda 2? Jika ingin menonton Kung Fu Panda, silalah download melalui Direct Download Movie Free: Kung Fu Panda (2008).

Tiada ulasan: