Ahad, 27 September 2009

antivirus


Pada petang ini (sebab saya publish post ni pada waktu petang), saya nak tunjukkan antivirus iaitu BitDefender Internet Security 2009. Saya membeli antivirus ini di Arked Meranti semasa promosi pada akhir Julai. Semasa promosi, ramai bersesak-sesak memasuki kedai komputer. Apa yang membuatkan rasa bengang ialah ada perempuan Cina tidak kira lelaki perempuan menolak saya menyebabkan kulit tersentuh. Balik ni kena istighfar banyak-banyak.

Sebelum ini, saya pakai Norton, tetapi disebabkan hampir luput tarikhnya, jadi saya terpaksa membeli BitDefender dengan harga promosi iaitu RM39. Murahkan. Pada mulanya, antivirus ini memang menyakitkan hati sebab hendak mengemaskini, terpaksa mendownload update file dengan 60MB. Wifi kat UTM lembab. Tetapi, alhamdulillah, semasa orang tengah tidur di subuh hari, saya mengambil peluang mendownload update file dengan laju. Tak sampai 2 minit pun berjaya update.

Tapi harus diingatkan bahawa, antivirus ini mustahil mampu melawan H1N1. Sebab BitDefender melawan virus komputer. Untuk menghadapi gelombang kedua H1N1, saya harus mempersiapkan diri dengan sistem imunisasi.

Sekian sahaja.

Tiada ulasan: