Isnin, 16 November 2009

Cuti! Cuti! Cuti!

Assalamualaikum....

Sekian lama, saya tidak mengupdate blog disebabkan malas. Bukannya alasan sibuk.

Saya mula cuti pada 7hb November setelah Peperiksaan Semester 1 Sesi 2009/2010 tamat. Dimulakan dengan subjek TITAS dan diakhiri dengan Teknologi Pembelajaran dan Pengajaran.

Pada 7hb, saya balik ke Kelantan. Saya pulang ke Kelantan dengan menaiki kereta api Ekspres Timuran dan menempah tempat tidur. Seperti biasa, janji orang Melayu* selalunya tidak menepati masa. Sepatutnya bertolak pada pukul 7 malam, sebaliknya bertolak pada pukul 12 tengah malam. Memang nasibku macam ini, kerana selalu lewat bertolak. Di stesen kereta api Johor Bahru, sambil saya tunggu tren, saya berjalan-jalan ke City Square, sebuah pusat membeli-belah terkenal di Johor dan Singapura. Di stesen, saya sempat berkenalan dengan mahasiswi pendidikan Kemahiran Hidup dan sempat juga sempat berbual dengan pak cik dari Singapura. Sebab kelewatan tren ialah banjir di Pasir Mas.


Bangunan City Square Johor Bahru

Pada mulanya, saya ingin singgah di Kuala Lumpur sebelum memulakan perjalanan ke Kelantan. Tetapi hasrat dibatalkan apabila laptop saya mengalami kerosakan skrin. Kerosakan skrin pada mulanya muncul garisan di bawah seperti ombak laut. Lama-kelamaan, ia semakin menaik seperti laut semakin pasang. Kemudian, ia bergegar dan menyebabkan kepeningan apabila melihat skrin. Akhirnya skrin itu mengeluarkan montaj-montaj yang tak sepatutnya ditayang. Alhamdulillah, skrin berjaya diganti dengan percuma disebabkan oleh waranti. Tanpa waranti, mungkin akan menelan belanja sehingga seribu ringgit.

Seronoknya tengok kawan-kawan saya sedang bersukaria di Johor. Mereka mengajak saya, tetapi saya menolak.

mereka buat arca

celup kaki

Sekian sahaja. Saya akan mengupdate blog pada bila-bila masa jika ada idea.

* Janji orang Cina, India, dan macam-macam bangsa sama sahaja. Cuma janji orang Islam yang beriman selalu menepati masa.

1 ulasan:

F@q!h berkata...

org ajak g xse g jalun nie..huhuhu