Isnin, 29 November 2010

Apabila Kertas Terakhir Selesai....

Assalamualaikum....

Alhamdulillah setelah habis peperiksaan akhir semester 3, saya meluangkan sedikit masa untuk menulis entri ini. Apabila peperiksaan tamat bererti bermulalah cuti semester bagi kami. Entri kali ini mencoret tentang perancangan pada cuti semester yang dikatakan terlalu singkat iaitu sebulan.

1. Mengkhatamkan buku Aku Terima Nikahnya....

Buku ini dikarang oleh Hasrizal Abdul Jamil atau nama samarannya ialah Abu Saif merupakan pemilik blog Saiful Islam. Buku ini membicarakan cara-cara bercinta mengikut Islam dan diredhai Allah. Dalam buku ini juga, beliau menceritakan coretan kehidupan beliau yang mengikuti syariah. Buku ini juga menekankan pentingnya bercinta selepas kahwin agar rumah tangga kekal bahagia sehingga ke akhir hayat. Nantikan saya akan mengepos entri bedah buku Aku Terima Nikahnya.

Selepas berkhatam buku ini, insya Allah saya akan membeli lagi buku Aku Terima Nikahnya 2: Bercinta Sampai ke Syurga.

Buku Aku Terima Nikahnya

2. Lawatan ke Beijing 7 hari 6 malam

Lawatan ini merupakan anjuran Fakulti Pendidikan melalui kerjasama Hal Ehwal Mahasiswa dan Alumni (HEMA) melalui Global Outreach Programme (GOP). Objektif lawatan ini ialah melawat universiti yang terkenal di Beijing serta melihat suasana pembelajaran mereka. Saya tidak sabar merasai salji dan menghadapi musim sejuk.


Kota Larangan

3. Mempelajari Adobe After Effects

Bagi saya, perisian ini sangat sukar dan memerlukan daya imaginasi dan kreativiti yang tinggi untuk menghasilkan montaj. Banyak interface (antara muka) yang perlu saya pelajari.

Setakat itu sahaja entri yang ringkas, Sekian.

2 ulasan:

mE iS aS berkata...

ya!!! bile awk p beijing?? bestnyer..hahah


wahhh bace bku aku terima nikahnya...bila mau langsung

Unknown berkata...

ya!!! 11hb baru gi Beijing. Musim sejuk, kena bawak lagu winter sonata....

best baca buku ni. nak berlangsung, seawal yang mungkin, tapi x tau bila. Calon pun xde lg....hahaha