Ahad, 14 Jun 2009

Kerusi

Kerusi dalam Rumah

kerusi kat TV

Kerusi dalam bilik saya. Satu set ngan set perabot

Kerusi tidur. Ada kat depan TV

Kerusi meja makan sepatutnya. Tapi tak letak kat meja makan

Kerusi kat ruang tamu. Kerusi lama

Kerusi ruang tamu yang baru

Kerusi di luar rumah

Kerusi batu
Kerusi yang bersidang
Kerusi parlimen. Menjadi rebutan dalam pilihan raya...
Kerusi yang saya ingin ceritakan

Sebenarnya, saya nak cakap pasal buku ni. Aduh, sakit kepala baca antologi Kerusi. Masa form 5, saya kurang membaca antologi Kerusi, sebab sibuk dengan subjek sains. Saya hanya membaca ulasan saja. Sementara saya nak masuk U nanti, saya membaca antologi Kerusi. Saya nak baca biar sampai faham. Memang susah nak faham cerita dalam buku ni. Terutamanya prosa tradisional. Ayat punyalah sastera. Kan bagus kalau ada kek penterjemah, macam dalam cerita Doraemon. Baru boleh faham.

Kerusi oh kerusi....
Kenapalah susah nak faham

3 ulasan:

mE iS aS berkata...

hhaha..wat a funny topic but nice...kkih3..igt kan kerusi ape la td...kreatif molek..

uzailun berkata...

Hahaha

fifi_tan berkata...

haha kerusi