Sabtu, 13 Jun 2009

Meow.....meow...

Pada hari/malam ini, sy nak mempersembahkan aset (boleh pakai ke perkataan ni) saya . Nak tau apa benda...

Kucing...

Angelina (betina)


angelina

Angelina dilahirkan pada akhir tahun 2003. Ibunya namanya Siput (asalnya Siputeh) dan ibunya hilang pada awal 2005. Umurnya ialah 5 tahun. Melahirkan anak kali pertama pada Mei 2005. Semua anaknya yang sulong telah tiada. Pada asalnya, namanya ialah Angelo sempena nama kucing dekat Ampang. Disebabkan dia ni betina, nama ditukar kepada Angelina. Kucing ni selalu lekat kat rumah dan tak pernah lintas jalan. Selalunya mengharapkan pakwenya datang, tetapi tak mencari pakwe.
minum air sambil berdiri

Gupi (jantan)


Gupi

Dilahirkan pada awal 2009. Anak angkat Angelina. Agak liar sikit kalau duduk kat luar rumah. Dia dekat dengan saya apabila nak bodek saya nak mintak makanan. Suka tangkap serangga yang terbang. Walaupun besar sampai nak cari awek, dia masih menyusu. Kalau saya nak makan, selalu menyusahkan saya, selalu bising nak makan.

Hah, pergi selongkar beg saya buat apa,
bukan ada ikan pun.

Imuk (jantan)

Dilahirkan pada April 2009. Namanya diberi oleh Atiq (anak saudara saya). Anak kandung angelina. Agak kecil. Tidak seperti kucing lain, kucing ini diasuh berdikari sejak kecil lagi. Sekarang, sampai mesin blender tak takut. Kucing ni agak buas dan selalu buli abang angkat (Gupi) tetapi Gupi tetap buli balik. Kucing ni sangat jinak, dan mudah dibawa untuk tidur bersama. Tak macam Angelina dengan Gupi.

Maaf, takde gambar, gambar ada dalam kamera. Imuk tak tau pergi merayau kat mana. Nanti saya update post ini, saya akan upload gambar Imuk.

Blog ini ditulis atas permintaan pembaca blog setia. Terima kasih kepada pembaca blog setia. Oleh itu, teruskan setia bersama saya. Harap anda terhibur. Kalau ada cadangan, aduan atau tak sabar nak tengok post blog, sila bagi komen, e-mail, ataupun YM terus je lah kat saya.

Jangan bimbang, post ini akan update selepas ini.

4 ulasan:

mE iS aS berkata...

haha..pmbaca blog setia??kah3...

kasi tau la jantina kucim2 tu..gupi n lmuk?

Unknown berkata...

hahaha..as trus berminat ngan post nie sbb sal kucing

Novaxio berkata...

pergh...

Tanpa Nama berkata...

comey comey kucing
cepat tunjuk gamba imuk!